Tisdag, 13.41

Inga mer prov nu :) så jag ska fira med fudge.
RECEPT:
1 msk sirap
2,5 dl mjölk
2,5 dl socker
1 paket blockchoklad
3 msk smör
1 tsk vaniljextrakt eller vaniljsocker
Koka mjölken med socker, sirap och blockchoklad. Koka medelhög värme (fast jag brukar koka högsta värme och röra om hela tiden för det går fortare). Ta en liten bit av smeten och häll i ett kallt glas med vatten. Ta upp smeten och försök rulla den till en liten boll, när det det funkar så är den klar och då kan du tillsätta smöret och vaniljen. Häll i en smörad form och ställ i frysen en stund. Ta ut den och skär i bitar. När glansen har försvunnit så är den klar. Jag hade inte så mycket blockchoklad hemma, så mina fudge blev mer kladdiga än frasiga, men det är gott det också :).
Spellista: fudge
Ja, det är Justin Bieber på spellistan xD, men jag hade nyss sett Never Say Never när jag gjorde spellistan och jag hade låtarna i huvudet. Filmen är fett bra, btw :)
Nu ska jag äta fudge, ta're chill! /NORA :D

Kommentarer
Postat av: Denice<33

MÅÅÅÅSTE GÖRA DEN!!!!! ^_^

2011-05-31 @ 13:50:18
Postat av: Anonym

Niiiiiiice :D ÄLSKAR DIG NORA <3<3<3<3<3

2011-06-01 @ 22:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0